Column

Soft skill hospitality als 21e-eeuwse vaardigheid

Zou hospitality als soft skill moeten worden toegevoegd aan de 21e-eeuwse vaardigheden in het curriculum van het funderend onderwijs? Bijna driekwart (73%) van de docenten en managers in het onderwijs vindt van wel.....lees snel verder !
Profielfoto van Ursula Buiteman
Ursula Buiteman
22 juli 2021 | 1 minuut lezen

Wat is de stand van zaken in het beroepsonderwijs als het gaat om hospitality?

Hoe gaan scholen en docenten hiermee om en in hoe wordt deze soft skill in de curricula ingebed?

Op de tweede Dag van de Hospitality presenteerde Rob van der Ploeg, van Boom Beroepsonderwijs, opvallende resultaten uit hun onderzoek. Ook benieuwd naar de resultaten en de conclusies die we daaraan kunnen koppelen wat betreft hospitality als vak in het beroepsonderwijs? Lees meer informatie op de website van Welkom!.

Boom beroepsonderwijs ontwikkelt samen met scholen en het beroepenveld content waarin persoonlijk contact en doen een rode draad vormen. ‘Over hospitality in het onderwijs als soft skill horen we relatief weinig. Toch vinden wij dat het goed kunnen toepassen van hospitality op de werkvloer hét verschil kan maken’, zegt Van der Ploeg. ‘Hospitality is een belangrijke vaardigheid voor succes op de werkvloer.’

Uit het onderzoek van Boom beroepsonderwijs blijkt dat docenten en managers er net zo over denken. Een vaardigheid die nodig is om te functioneren in, en bij te dragen aan de toekomstige samenleving.

In het onderzoek is gevraagd wat docenten er van vinden. De uitkomsten zijn interessant. De vervolgvraag, die zeker interessant is, is wat de studenten er zelf van vinden. Lees meer informatie op de website van Welkom!.