FMN zoekt penningmeester
FMN zoekt bestuurslid!
Draag jij FMN een meer dan warm hart toe en heb je affiniteit met financiën? Zie jij (nog onbenutte) kansen en mogelijkheden om als FMN verder te groeien en wil jij daar actief aan bijdragen? En heb je een breed, relevant netwerk en kun je tijd vrijmaken voor dit boeiende bestuurswerk? Reageer dan snel!
FMN zoekt een bestuurder/penningmeester die affiniteit met financiën heeft en tijd kan vrijmaken. Heb je een breed, relevant netwerk ? Kom je graag met nieuwe mensen in contact en is FM jouw terrein? Reageer dan snel!
Als bestuurslid / penningmeester:
- Ben je verantwoordelijk voor het (laten) opstellen van de jaarlijkse begroting en jaarrekening;
- Bewaak en beoordeel je de financiële positie van de vereniging en adviseer je hierover;
- Ben je sparringpartner voor de controller en verenigingsmanager op het bureau;
- Doe je – of geef je opdracht – tot het doen van betalingen namens de vereniging;
- Adviseer je over mogelijke verdienmodellen van de vereniging;
- Ben je ongeveer vier dagdelen per maand beschikbaar voor de bestuursvergaderingen (ca. eens per zes weken; afwisselend on- en offline); voor afstemming met het verenigingsbureau en voor de overige werkzaamheden, zoals het goedkeuren van betaalopdrachten. Ook verwachten dat je als bestuurslid acte de presence geeft tijdens beeldbepalende FMN-events;
- Heb je bij voorkeur een breed netwerk in de facilitaire wereld en ben je in staat om verbindingen te leggen en potentiële leden of partners aan te dragen;
- Ben je een teamspeler en verbindend zowel intern binnen het bestuur als extern naar leden en potentiële leden.
Wat bieden wij:
Je maakt deel uit van een collegiaal bestuur met vier à vijf collega-bestuurders. Samen ben je verantwoordelijk voor de strategie en positionering van onze beroepsvereniging en geef je daar mede inhoud aan. We luisteren daarbij ook graag naar jouw ideeën!
Je wordt in je werk ondersteund door een professioneel verenigingsbureau in Woerden, waaronder een controller en een verenigingsmanager; die jou ontzorgen in de meeste dagelijkse (financiële en organisatorische) werkzaamheden. Ook is er een goede accountant, dus veel werk wordt je uit handen genomen. De functie is onbezoldigd. Gemaakte onkosten worden vergoed. Je wordt benoemd voor maximaal drie keer een periode van twee jaar. FMN is financieel een gezonde vereniging.
Interesse?
Stuur je motivatie met CV naar verenigingsmanager@fmn.nl of neem voor meer informatie contact op met Michel Tobé (voorzitter) via voorzitter@fmn.nl of met Jannemarie Vergunst (verenigingsmanager) via verenigingsmanager@fmn.nl (of 06 – 11738094).
Facility Management Nederland (FMN) is de onafhankelijke beroepsvereniging binnen het facilitaire domein en de aangrenzende vakgebieden zoals HR, ICT, vastgoed en marketing/branding. Al meer dan 25 jaar verbinden wij eindgebruikers, opdrachtgevers, leveranciers, studenten en docenten. Zo leveren wij samen een bijdrage aan de dagelijkse ondersteuning van het primaire proces binnen organisaties. Dit doen we onder andere door het doen of laten doen van onderzoek, het organiseren van (kennis- en netwerk) events, zowel on- als offline en door bij te dragen aan een toekomstvisie op de markt.