Nieuws

Eurest voor tweede keer op rij verkozen tot beste cateraar van Nederland

Profielfoto van FMN Redactie
10 oktober 2024 | 3 minuten lezen

Bericht van onze platinapartner Compass

Compass Group Nederland is met haar label Eurest voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot de beste cateraar van Nederland. Het bedrijf behaalde de hoogste scores op drie van de vier beoordelingscriteria: NPS, Productleiderschap en Excellente uitvoering. Op het criterium Klantgerichtheid behaalde Compass Group Nederland de tweede plek, maar wel met de volledige vier sterren.
 
Foto: Marcel Jagtman, Operationeel Directeur bij Compass Group Nederland

“Het is een enorme eer, en een schitterende beloning voor het harde werk en de toewijding van al onze teams,” zegt Marcel Jagtman, Operationeel Directeur bij Compass Group Nederland. “We hadden deze eerste plek niet kunnen bereiken zonder het harde werk van onze medewerkers. Het motiveert ons om door te gaan met het leveren van uitstekende service en innovatieve oplossingen voor onze klanten en gasten. In deze tijden die veel minder voorspelbaar zijn en met allerlei factoren die invloed hebben op onze dienstverlening is het des te mooier om juist nu, opnieuw deze erkenning te krijgen.”

De hoge scores op NPS, Productleiderschap en Excellente uitvoering zijn volgens Jagtman te danken aan de constante focus op klanttevredenheid, innovatie en kwaliteit. “Onze focus ligt altijd op het overtreffen van de verwachtingen van onze klanten. Door constant te luisteren naar hun feedback en de dagelijkse dienstverlening daarop af te stemmen, hebben we een hoge NPS kunnen bereiken. Ons productleiderschap komt voort uit voortdurende innovatie en het aanbieden van hoogwaardige, duurzame en vooral lekkere producten. Excellente uitvoering zit in de wijze waarop we met onze processen bezig zijn en de borging hiervan. Maar uiteraard ligt de uitvoering zelf bij onze mensen, die wij hierin zo goed als mogelijk faciliteren.”

Onze medewerkers staan centraal in alles wat we doen, vooral als het gaat om klantgerichtheid. "Onze mensen zijn de sleutel tot ons succes en klantgerichtheid zit in hun DNA," vertelt Jagtman. "We investeren volop in het begrijpen van de wensen en behoeften van onze klanten, en onze medewerkers spelen daarin een cruciale rol. Zij krijgen de juiste training om écht te luisteren en te begrijpen wat de klant nodig heeft. Daarnaast houden we regelmatig contact met onze klanten en gasten via een vaste onderzoekscyclus. Dit alles zorgt ervoor dat onze klanttevredenheid hoog blijft."

Operational Excellence speelt een cruciale rol in het succes van Compass Group Nederland. “Operational Excellence is de ruggengraat van onze organisatie en door middel van ons interne verbeterprogramma weten we dit keer op keer verder te verbeteren. Dit stelt ons in staat om efficiënt en effectief te werken, wat niet alleen de kwaliteit van onze diensten verbetert, maar ook zorgt voor tevreden klanten en een gemotiveerd team,” voegt Jagtman toe.

Duurzaamheid is een kernwaarde die Compass Group Nederland integreert in al haar activiteiten. “We streven ernaar onze ecologische voetafdruk te minimaliseren door gebruik te maken van lokale en seizoensgebonden producten en door voedselverspilling tegen te gaan. Dit komt niet alleen het milieu ten goede, maar verbetert ook de kwaliteit van onze diensten. Daarnaast hebben we tal van initiatieven op het gebied van duurzame inzetbaarheid en zijn we actief betrokken bij de eiwittransitie om de CO2-uitstoot te verminderen. Samen met onze gasten organiseren we tastings, workshops en food waste focus groups om duurzame eetgewoonten te bevorderen,” zegt Jagtman.

Compass Group Nederland zorgt ervoor dat het team gemotiveerd en betrokken blijft door goed naar de medewerkers te luisteren. “Net zoals dat we goed naar onze klanten luisteren, doen we dit ook bij onze medewerkers. Input die we ontvangen verwerken we in ons beleid en sturingsmodel. Daarnaast zorgen we met een positieve en veilige werkomgeving, het aanbieden van trainingen en de verschillende  doorgroeimogelijkheden dat onze teams gemotiveerd en betrokken blijven,” aldus Jagtman.

Voor de toekomst blijft Compass Group Nederland zich richten op innovatie en verbetering. “We blijven innoveren en investeren in onze mensen en processen. Onze focus ligt op het continu verbeteren van onze diensten en het inspelen op de veranderende behoeften van onze klanten. En daarnaast blijven we ons werk met dezelfde inzet, toewijding en plezier. Zo versterken we onze positie als nr. 1 n door altijd een stap extra te zetten voor onze gasten en klanten en door onze concurrentie voor te blijven,” concludeert Jagtman.