FMN Connect XL in nieuw jasje met SDG Festival

Profielfoto van FMN Redactie
5 mei 2021 | 2 minuten lezen

Op donderdag 27 mei a.s. organiseert FMN samen met platina partner Facilicom het virtuele SDG Festival. Onder het motto ‘hoe duurzaam doe jij?’ steken we het voorjaarscongres FMN Connect XL in een nieuw jasje. Het digitale festivalterrein kent diverse podia en lounges en brengt virtueel netwerken to the next level.

Sustainable Development Goals centraal

In aansluiting op ‘Doe eens duurzaam!’, de populaire videoproductie over de Sustainable Development Goals die FMN samen met Ifmec en SDG House Utrechtse Heuvelrug maakte, gaan we tijdens het SDG Festival verder in op de verschillende SDG’s en hoe je deze als FM'er kunt implementeren in jouw organisatie. Het programma bevat behalve een keynote van Jan Terlouw verschillende kennissessies over handige tools voor het toepassen van de SDG’s. Ook het onderzoek naar het inbedden van SDG’s en praktijkvoorbeelden van de implementatie hebben hun eigen podium. Als ultieme kennistoets sluiten we het programma af met de SDG Quiz.

Aandacht voor netwerken

Omdat de behoefte aan het (informeler) treffen van vakgenoten en collega’s groot is, maakt FMN voor dit congres niet uitsluitend gebruik van de inmiddels bekende livestream. Het virtuele festivalterrein is onder andere ingericht met diverse podia, lounges en een bioscoop. Als bezoeker kun je hier met je avatar doorheen ‘wandelen’, sessies met sprekers bijwonen en aansluiten bij potentiële gesprekspartners – zonder dat het overige virtuele publiek deelgenoot is van je gesprek.

Ook kunnen bezoekers vooraf hun eigen agenda samenstellen zodat ze de sessies van hun keuze niet mislopen. Een ontvangstcomité maakt hen wegwijs op het virtuele platform.

Sprekers met passie voor duurzaamheid

Op het digitale podium staan sprekers die zich vol enthousiasme en passie inzetten voor een duurzame wereld. De dagvoorzitter is Yvette Watson, voorzitter van het FMN Expertteam Circulaire & Inclusieve Economie. Het gehele programma publiceren we binnenkort. Deze sprekers en sessies zijn al bevestigd:

• Keynote - Jan Terlouw
  • Facility & Workplace Marktonderzoek 2021: relevantie van duurzaamheid blijft toenemen - TwynstraGudde
  • Gezonde gebouwen - Stefan Maatman (CFP)
  • Armoedebestrijding en hoe je daar als FM’er aan bijdraagt - Ron Steenkuijl (ADG)
  • CO2-prestatieladder - Monica Gaastra en Jesper Kloeke (Facilicom)
  • Circulair organiseren - Marleen Burger (Humanagement)

Gratis toegang als FMN-lid

FMN-leden (professional - young professional - student) hebben gratis toegang tot het festival. Met hun lidmaatschapsnummer krijgen ze 100% korting op de toegangsprijs. Niet-leden betalen de volgende prijzen (excl. btw):

• Professionals:  € 50,-
  • Young professionals (t/m 30 jaar): € 25,-
  • Studenten: € 10,-

Toegangskaartjes kunnen via deze website besteld worden.