Podcast

#21: Intelligente chatbots: onze nieuwe digitale facilitaire medewerker?

Profielfoto van FMN Redactie
25 mei 2021 | 2 minuten lezen

In deze FMN Podcast hebben we het over chatbots en de toepassing hiervan binnen FM. Wat zijn chatbots nou precies? Wat kunnen ze allemaal? Hoe zullen ze er in de toekomst uitzien? En hoe kunnen chatbots ingezet worden op de facilitaire servicedesk? Een verdiepende podcast door Edo van Hal, afstudeerder binnen FMN.

Veel mensen zullen weleens te maken hebben gehad met een chatbot. Je kent het wel, zo’n chatvenstertje waarin je vragen kunt stellen en hierop (hopelijk) antwoord krijgt. In de praktijk zijn er tegenwoordig echter toepassingen die in staat zijn om veel meer te doen dan alleen maar vragen beantwoorden, zoals een serviceticket aanmaken of een vergaderruimte reserveren. Door de rappe ontwikkeling van de achterliggende systemen wordt het gesprek met een chatbot steeds 'menselijker'. 

Deze geavanceerde toepassingen van chatbots komen in de praktijk steeds meer voor en kunnen een grote impact hebben op het functioneren van de facilitaire servicedesk. Denk hierbij aan veranderingen in de structuur, in de taken en competenties van medewerkers maar ook in de manier waarop de facilitaire servicedesk wordt beoordeeld.

Gastheer Harm van den Boogaard gaat in gesprek met Tonny Siemons (eigenaar van Go2the.cloud Artificial Intelligence) en Edo van Hal (afstudeerder Facility Management (HAN) bij het FMN Expertteam Technologie). Verder praten over dit onderwerp? Het FMN Expertteam Technologie nodigt je uit!

Meer over chatbots

Over de sprekers

Edo van Hal

Edo van Hal | LinkedIn
Afstudeerder Facility Management (HAN) bij het FMN Expertteam Technologie

Tonny Siemons

Tonny Siemons | LinkedIn
Eigenaar van Go2the.cloud Artificial Intelligence

Harm van den Boogaard

Harm van den Boogaard | et_technologie@fmn.nl
Voorzitter FMN Expertteam Technologie en programmamanager vernieuwende dienstverlening bij FMHaaglanden (ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties)